۱۹ آبان ۱۳۸۵، ۱۲:۰۳

معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو با مهر :

شهریه دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با خدمات واحد های آموزشی می شود / میزان شهریه فعلی دانشگاه آزاد قابل دفاع نیست

شهریه دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با خدمات واحد های آموزشی می شود / میزان شهریه فعلی دانشگاه آزاد قابل دفاع نیست

دکتر حسن خالقی با بیان اینکه شهریه فعلی دانشگاه آزاد قابل دفاع نیست، گفت: با اجرای مدل پیشنهادی وزارت علوم شهریه دانشگاه آزاد متناسب با خدمات ارائه شده در واحدهای آموزشی می شود.

دکتر" حسن خالقی" - معاون آموزشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد در 18 آبان ماه گفت: در این جلسه مدلی از سوی دانشگاه آزاد ارائه شده بود که مورد تأیید قرار نگرفت و مدل دیگری نیز که توسط وزارت علوم مطرح شده بود مورد بررسی قرار نگرفت.

وی ادامه داد: بدین ترتیب مقرر شد کمیته ای با مسئولیت معاون آموزشی وزارت علوم، عضویت رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دکتر دانشجو نماینده هیات امنا، مهندس ذهبیون نماینده دانشگاه آزاد و دکتر صادقی مقدم نماینده سازمان مدیریتی و برنامه ریزی تشکیل شود.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به مدلی تعیین شهریه دانشگاه آزاد طراحی می شود، گفت: نسبت استاد به دانشجو، نسبت استاد به رشته و نوع رشته فنی و مهندسی از جمله شاخص های آموزشی و شاخص های پژوهشی نیز از قبیل تعداد مقالات پژوهشی در دانشگاه، تعداد مقالات در کنفرانس ها و فرصت های مطالعاتی در تعیین شهریه مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: شاخص های فرهنگی و رفاهی، فضای فیزیکی به ازای هر دانشجو، تجهیزات آزمایشگاه ها و فضای آموزشی نیز در مدل مورد بررسی قرار می گیرد.

خالقی میزان شهریه فعلی دانشگاه آزاد را قابل دفاع ندانست و گفت: وضعیت موجود تعیین شهریه در دانشگاه آزاد در جهت ارتقا کیفیت عمل نمی کند. اکنون به وسیله مجموعه شاخص های لازم هزینه تمام شده در تمامی واحدها مشخص و هرسال تکرار می شود. بدین ترتیب شهریه دانشگاه آزاد با خدمت آموزشی ارا ئه شده در هر واحد متناسب می شود.

وی اظهار داشت: وزارت علوم مدلی را برای تعیین شهریه دارد که اکنون مقرر شد این مدل پس از اصلاح و بررسی بیشتر برای دانشگاه آزاد نیز اجرا شود. 

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: این مدل می تواند همچنین برای ساماندهی شهریه تمامی دانشگاه های شهریه ای مانند دانشگاه های غیر دولتی و شبانه نیز به اجرا در آید. بر این اساس وزارت علوم ظرف 2 ماه آینده مدل جامعی را برای تعیین شهریه دانشگاه آزاد، غیر دولتی و حتی شبانه ارائه دهد.

وی در خصوص شهریه دانشگاه آزاد بر اساس این مدل گفت: در جلسه هیات امنا مقرر شد پس از ارائه و تصویب مدل، شهریه واحد های مختلف دانشگاه آزاد مشخص شود و در صورتی که شهریه اضافی از دانشجویان ثبت نام شده در مهر ماه سال جاری اخذ شده، مابه التفاوت بازگردانده شود. 

کد خبر 404629

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha